قیمت وال مش (wall mesh) چقدر است؟ ‏|‏ از طراحی تا اجرا

  • تحریریه تکنوپل
  • مقالات
  • مدت زمان خواندن مقاله: 16 دقیقه
  • 8 نظر
  • شناسه مقاله: 10383
قیمت وال مش (wall mesh) چقدر است؟ ‏|‏ از طراحی تا اجرا

امروزه مجریان ساختمانی جهت افزایش ضریب امنیتی ساختمان به روش‌های گوناگون، تمسک جسته‌اند. یکی از این روش‌ها که خود را از هر جهت اثبات نموده و مورد تایید واقع شده، وال مش (wallmesh) است. با اجرای وال مش، نه تنها اهداف بزرگی همچون امنیت ساختمان در هنگام وارد آمدن بارهای اضافی، حفظ می‌گردد؛ بلکه نتایج دیگری نیز به منصه ظهور خواهند رسید. یکی از این نتایج، کاهش هزینه‌های اجرایی است. آنچه باعث ظهور این نتیجه شده، قیمت وال مش است که در برگیرنده سطح مناسبی است. قیمت وال مش، خواه ناخواه، بحث هزینه را تحت کنترل درآورده و آن را در جهت مثبت، تغییر خواهد داد. ضمنا این موضوع را نیز باید یادآور شویم که با بکارگیری سیستم وال مش، هزینه اجرای وال پست نیز سیر نزولی خواهد گرفت. در گذشته که هنوز وال مش ظهور نیافته بود، مهار دیوارهای غیر سازه‌ای با استفاده از وال پست‌های فلزی صورت می‌گرفت. وال پست فلزی، نه تنها در مهار بارهای اضافی وارده بر ساختمان، نقش چندان مثبتی نداشت، بلکه منجر به افزایش هزینه‌ها نیز می‌شد. لذا مجریان ساختمانی به منظور جلوگیری از اتلاف هزینه، سعی در استفاده از روش‌های بهتری داشتند. اجرای وال پست به روش وال مش، همان روش بهین‌ه‎ای است که هزینه‌ها را از حالت صعودی به حالت نزولی، تغییر می‌دهد. سیستم وال مش با استفاده از توری فایبرگلاس صورت می‌گیرد. طبیعتا قیمت خرید مش فایبرگلاس وال مش در مقایسه با اجزای فولادی وال پست فلزی، کمتر بوده و به همین جهت، هزینه نیز دستخوش تغییرات مثبت می‌گردد. در ادامه، قیمت وال مش، هزین اجرای وال مش و عوامل موثر بر آن مورد ارزیابی، قرار گرفته است.

هزینه اجرای روش وال مش در ساختمان به کدام عوامل بستگی دارد؟

یکی از دغدغه‌های اصلی مجریان ساختمانی، پیش از استفاده از سیستم وال مش، قیمت اجرای وال مش است. در واقع، آنها می‌خواهند بدانند هزینه وال مش و قیمت اجرای وال مش چگونه است؟ یا به عبارت دیگر، هدف اصلی آنها این است که بدانند این هزینه تحت تاثیر چه پارامترهایی قرار دارد؟ در ادامه راجع به این موضوع صحبت خواهیم کرد :

  • قیمت فروش محصولات مورد استفاده برای اجرای وال مش

یکی از عوامل مهمی که در قیمت وال مش یا هزینه آن موثر خواهد بود، محصولاتی‌اند که در اجرای این سیستم، مورد استفاده قرار می‌گیرند. توری و مش فایبرگلاس، پلاستر، نبشی یا ناودانی، چسب اپوکسی و همه آنچه که این سیستم را اجرایی می‌سازند، در قیمت وال مش، موثر خواهند بود. در حالت کلی، می‌توان اعلام داشت با توجه به متریال کمتری که در اجرای وال مش، به کار برده می‌شود؛ قیمت اجرای وال مش نیز کمتر خواهد بود. این در حالی است که متریال مصرفی در سیستم وال پست فلزی، تقریبا دو برابر بیشتر از وال مش می‌باشد. در نتیجه نمودار هزینه، رو به بالا حرکت خواهد کرد.

پیشنهاد برای مطالعه

ابتدا والمش را بشناس و تفاوت‌های آن با وال پست سنتی را درک کن !!

  • سطح کیفی الیاف به کار رفته در وال مش

کیفیت و قیمت، دو عامل وابسته به هم می‌باشند که ارتباط مستقیمی با هم دارند. این عبارت بدان معناست که همزمان با افزایش کیفیت، قیمت نیز روند افزایشی را طی خواهد کرد. در مقابل با کاهش کیفیت، قیمت، سیر نزولی خواهد داشت. بنابراین می‌توان به این نتیجه دست یافت که به هر میزان، سطح کیفی انواع شبکه الیاف به کار رفته در وال مش، بیشتر باشد؛ به همان اندازه قیمت وال مش نیز بالاتر خواهد بود. در عوض با کاهش کیفیت این الیاف، قیمت نیز دچار روند نزولی شده و به قیمت ارزان تبدیل خواهد شد. با توجه به اینکه عملکرد وال مش تا حدود بسیاری به الیاف به کار رفته در آن بستگی دارد؛ لذا بهتر است این الیاف دارای بالاترین سطح کیفی باشند. گاهی برای حصول نتایج بهتر، باید قیمت را فدای کیفیت کرد. ضمن اینکه توجه به بحث کیفیت می‌تواند تبعات مثبتی را به دنبال داشته باشد.

  • نوع پلاستر انتخابی

پلاسترهای مورد استفاده جهت اجرای وال مش بر دو نوع‌اند. پلاستر سیمانی و گچی. طبیعتا هر یک از این پلاسترها دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بوده و این موضوع روی بحث هزینه، تاثیرگذار خواهد بود. در بخش‌های بعدی، راجع به این دو پلاستر، بیشتر صحبت خواهیم کرد. اما باید بدانید، پلاستر سیمانی در اجرای وال مش، به دلیل مزایا و مشخصات مکانیکی منحصر به فردش، رایج‌تر است. آنها در برابر شرایط محیطی و آب نسبت به پلاسترهای گچی، مقاوم‌ترند. پس، بدیهی است که در شرایط ساختمان، بهترین انتخاب، پلاستری با مقاومت بالاتر به شرایط محیطی و با مشخصات مکانیکی بالا است.

  • متراژ کار

متراژ کار، مهمترین پارامتری است که قیمت و هزینه وال مش را مشخص می‌سازد. هر اندازه متراژ مورد نیاز جهت اجرای وال مش، وسیع‌تر باشد، به همان نسبت قیمت وال مش یا هزینه اجرا وال مش نیز بالاتر خواهد بود. در مقابل با کاهش و محدودیت متراژ، مسلما هزینه اجرا وال مش کمتر خواهد بود. علت اینکه با افزایش متراژ، هزینه نیز افزایش می‌یابد، این است که در متراژهای بزرگ به مش‌های بیشتری جهت پوشش دهی دیوار، نیاز خواهد بود. در نتیجه میزان مصرف متریال، افزایش پیدا کرده و هزینه نیز از آن تبعیت خواهد کرد.

  • دستمزد کارگران

یکی از مزایای عمده سیستم وال مش در مقایسه با سیستم وال پست فلزی، این است که برای اجرای وال مش، لزومی به حضور نیروهای کارآزموده و ماهر نخواهد بود؛ حتی کارگران مبتدی و غیر حرفه‌ای نیز از عهده اجرای وال مش بر می‌آیند. این افراد با توجه به سطح کار و همینطور میزان مهارت و توانایی، دستمزد خود را مطالبه می‌کنند.  این موضوع را می‌توان یک اتفاق مثبت قلمداد کرد. اتفاقی که هزینه و قیمت وال مش را نیز به حالت مثبت درآورده و سیر کاهشی به آنها عطا خواهد کرد.

پیشنهاد برای مطالعه

اجرای اصولی وال مش‎|‎ تنها در پنج گام + ضوابط آیین نامه

  • وزن و گرماژ وال مش

وال مش از وزن و گرماژهای متفاوتی تشکیل یافته است. برخی از این عناصر دارای وزن کم و بعضی دیگر دارای گرماژ بالا می‌باشند. هر اندازه وزن و گرماژ وال مش بیشتر باشد، قیمت وال مش نیز بالاتر خواهد بود. چرا؟ به این دلیل که در چنین محصولی، الیاف بیشتری استفاده گردیده است. در نتیجه، هزینه تولید آن افزایش یافته و قیمت وال مش نیز تحت تاثیر آن قرار می‌گیرد. نباید فراموش کرد که وال مش‌های حاوی گرماژ و وزن بالا، مقاومت بیشتری از خود نشان داده و انتخابی ایده آل به شمار می‌آیند.

  • ریز یا درشت بودن چشمه مش و توری

ریز یا درشت بودن چشمه وال مش یا همان ابعاد وال مش نیز عامل دیگری است که قیمت وال مش را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر در وال مش، چشمه‌ها ریزتر باشند، یعنی میزان الیاف به کار رفته در آن بیشتر است. در مقابل با درشت‌تر شدن چشمه‌ها، از میزان این الیاف، کاسته خواهد شد. نتیجه چه خواهد شد؟ کاهش هزینه و قیمت وال مش. چشمه‌های ریز که الیاف بیشتری را شامل می گردند، نیازمند هزینه بیشتری در پروسه تولید بوده و این افزایش هزینه روی قیمت نهایی محصول نیز اثرگذار خواهد بود.

  • نوسانات حاکم در بازار

قیمت هر یک از محصولات موجود در بازار ایران از نوساناتی که در این بازار حکم‌ فرماست، پیروی می‌کند. قیمت وال مش از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین نباید انتظار داشته باشید که قیمت فروش وال مش در بازار امروز با قیمت خرید وال مش در بازار هفته بعد، مشابهت داشته باشد؛ چرا که نوسانات و بی‌ثباتی‌های قیمتی، چنین اجازه‌ای را نخواهند داد.

توری و مش فایبرگلاس، مهمترین عامل تاثیرگذار بر قیمت وال مش

وال مش از اعضاء مختلفی تشکیل یافته است. یکی از این اعضا که به عنوان اصلی‌ترین عضو وال مش، ایفای نقش می‌کند؛ توری فایبرگلاس است. این محصول، مبتنی بر دو نوع است: توری فایبرگلاس معمولی یا نوع E-glass و مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا یا نوع AR. شبکه الیاف شیشه نوع  E-glass در سالهای اخیر، حضوری جدی در پروژه‌های عمرانی داشته است. این محصول که حاوی الیاف شیشه ای می‌باشد، توسط ماشین‌های مخصوص و بر اساس یک الگوی مشبک ساخته شده است. توری فوق نه تنها استحکام فشاری فوق العاده ای دارد، بلکه از مقاومت الکتریکی بسیاری نیز برخوردار می‌باشد. ضمنا این محصول، بیشترین مقاومت کششی را داشته و دارای کیفیت مطلوبی است. قیمت مناسب و مقرون به صرفه نیز از دیگر مزایایی است که به این محصول اختصاص دارد. محصول مورد نظر نه تنها دیوارهای غیر سازه ای را مقاوم نموده و منجر به اجرای بهینه سیستم وال مش می گردد، بلکه تولیدکنندگان را در صنایع خودروسازی و الکتریکی نیز یاری می‌رساند.

مزایای استفاده از مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا نسبت به توری الیاف شیشه معمولی در وال مش چیست؟

مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا نیز از دیگر متریال‌های مورد استفاده در سیستم وال مش به شمار می‌آید. این محصول که با عنوان اختصاری AR نیز شناخته شده، توری شکل است. الیاف شیشه ای نوع AR و رزین مخصوص در تشکیل آن نقش داشته‌اند. همچنین این توری با مواد ضد قلیایی کننده ترکیب گشته و به همین دلیل، بیشترین مقاومت را نسبت به صدمات ناشی از واکنش‌های شیمیایی و حملات قلیایی، بروز می‌دهد. اگرچه توری E-glass در محیط های قلیایی، ضعیف عمل نموده و میانه خوبی با ماتریس‌های سیمانی ندارد، اما مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا اینطور نیست. این محصول در چنین محیطی، قوی عمل کرده و دچار خوردگی نخواهد شد.

همچنین مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا، در مقابل فرسایش نیز مقاوم بوده و انعطاف پذیری عالی، استحکام کششی و فشاری بی نظیر را نیز از خود نشان می‌دهد. ضمنا مش فایبرگلاس AR از قابلیت جذب آب کم برخوردار بوده و در مقابل آتش و جریانات الکتریکی نیز نفوذ ناپذیر است. با توجه به این ویژگی‌ها، می‌توان آن را یک انتخاب مناسب جهت تقویت دیوارهای غیر سازه‌ای دانست. تمامی این مزایا باعث شده‌اند تا سیستم‌های وال مش مبتنی بر این مش فایبرگلاس مقاوم بر قلیا، با هزینه و قیمت بیشتری نسبت به توری فایبرگلاس معمولی، روبرو شوند. اما باید بدانید، در هر حال، چه در سیستم وال مش از مش فایبرگلاس نوع AR استفاده شود و چه از توری فایبرگلاس E-Glass، قیمت مهار دیوارهای غیرسازه‌ای با وال مش، نسبت به روش سنتی وال پست فلزی، ارزان‌تر خواهد بود.

پیشنهاد برای مطالعه

مش فایبرگلاس AR و تاثیر آن بر پلاستر سیمانی یا گچی وال مش !!

مقایسه قیمت اجرای وال مش با وال پست فلزی

در تطابق میان وال پست مش و وال پست فلزی به عنوان دو رویکرد برای تقویت و مهار دیوارهای غیرسازه‌ای ساختمان‌ها ‏در برابر نیروهای جانبی ناشی از باد و زلزله، نکته‌ای حیاتی برای هر کارفرما یا پیمانکار وجود دارد؛ و آن، هزینه اجرای ‏بهینه در کنار استفاده از بهترین روش است. وال پست مش نسبت به وال پست‌های فلزی مرسوم، از مشخصات فنی ‏پیشرفته‌ای چون وزن بسیار سبک‌تر از فولاد و مقاومت بالاتر از آن، بهره می‌برد. این ویژگی‌ها در اجرای آسان و سریع وال ‏پست مش بی‌تاثیر نبوده‌اند. با استفاده از وال پست مش، دیگر نیازی به استفاده از ابزارهای پیچیده و حتی نیروی کار ماهر ‏و متخصص برای اجرای اتصالات جوشی یا پیچ و مهره‌ای رایج در وال پست‌های فلزی نیست. در اجرای وال پست مش، ‏تنها کافیست تا نوارهای مش ‏FRP‏ قرارداده شده در سطح دیوار، در پلاستری از جنس سیمان یا گچ، مدفون گردد. با ‏مقایسه این دو راهکار، آشکار است که استفاده از وال پست مش، علاوه بر افزایش سرعت پروژه، می‌تواند هزینه‌های اجرا را ‏به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد. به علاوه، عمر مفید بالاتر وال پست مش در مقایسه با وال پست‌های فلزی، نیاز به ‏نگهداری و تعمیرات دوره‌ای را در طول عمر ساختمان کاهش می‌دهد. این امر، بخصوص در پروژه‌هایی با اهمیت زیاد، در ‏بلندمدت تاثیر چشمگیری دارد و هزینه‌های اضافی برای تعمیرات را به شدت کاهش می‌دهد. در ادامه، جداولی از نتایج ‏هزینه اجرای دو سیستم مهار دیوارهای غیرسازه‌ای یعنی هزینه اجرای وال پست مش و قیمت اجرا وال پست فلزی جهت مهار دیوارهای غیرسازه‌‌ای در یک پروژه ساختمان مسکونی ‏پنج طبقه با زیر بنا تقریبا 165 متر مربع برای شما آورده شده است. این جداول، به شما کمک می‌کند که با ارزیابی دقیق ‏این دو راهکار، هر یک را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین گزینه را انتخاب نمایید. ‏

پلان جانمایی دیوارهای غیرسازه‌ای
پلان جانمایی دیوارهای غیرسازه‌ای در ساختمان 5 طبقه با زیر بنای 165 متر مربع

 

هزینه اجرای وال پست فلزی (سنتی)
مصالح ابعاد (mm) مقدار طول وزن  (kg) قیمت واحد (تومان) قیمت کل (تومان)
قوطی 120*120*4 36 شاخه 216m 3,255.552 28900 94,085,452.8
نبشی 100*100*10 4 شاخه 24m 377.28 23025 8,686,872
ناودانی گالوانیزه 200*400*70*2 388 عدد 111000 43,068,000
یونولیت 200*100 109 عدد 218 50000 5,450,000
پلیت 200*200*8 133 عدد 306 29000 8,874,000
میلگرد بستر عرض 150 488 عدد (شاخه 3 متری) 1464m 585.6 35000 17,080,000
قلاب 898 عدد 4800 4,310,400
گیره 898 عدد 6200 5,567,600
طول دیوار 364m
مساحت دیوار 1,164.8m2
مجموع هزینه (تومان) 187,122,324.8
قیمت هر متر (تومان) 514,072.32
قیمت هر متر مربع (تومان) 160,647.6
هزینه اجرای وال پست مش
مصالح ابعاد (mm) مقدار طول وزن قیمت واحد (تومان) قیمت کل (تومان)
مش فایبرگلاس 3200*250 388.2m2 120gr/m2 42000 16,304,400
پلاستر گچی یا سیمانی 1.1664m3 از 1800 تا 2000 کیلوگرم
نبشی گالوانیزه 400*70*2 1,610 عدد 46000 74,060,000
یونولیت 200*100 109 عدد 218 50000 5,450,000
طول دیوار 364m
مساحت دیوار 1164.8m2
مجموع هزینه (تومان) 95,814,400
قیمت هر متر (تومان) 263,226.37
قیمت هر متر مربع (تومان) 82,258.24

طبق جداول فوق، استفاده از سیستم وال مش نسبت به وال پست فلزی، می‌تواند 40 تا 60 درصد از هزینه‌های اجرا را کاهش دهد. به علاوه، افزایش سرعت اجرا در پی نصب آسان این نوین وال پست، از دسته مزایای این سیستم است که می‌تواند توجه مجریان ساختمان را جلب نماید. استفاده از وال مش، کاملا مورد تایید نظام مهندسی بوده و طبق شریه‌ها و آیین نامه‌های موجود، منعی برای استفاده از آن در انواع پروژه ساختمانی وجود ندارد.

پیشنهاد برای مطالعه

وال پست فلزی چیست و چرا وال‌مش جایگزینی مناسب برای آن است؟

قیمت خرید انواع پلاستر ویژه وال مش به چه عواملی بستگی دارد؟

پلاستر، بیشترین نقش را در اجرای وال مش ایفا نموده و یکی از عوامل موثر بر قیمت وال مش نیز به شمار می‌آید. سوال اینجاست که قیمت خرید پلاستر وال مش، تحت تاثیر چه عواملی است؟ در پاسخ باید گفت قیمت این محصول با توجه به عوامل مختلفی همچون این موارد، برآورد می گردد:

نوع پلاستر وال مش

جهت اجرای وال مش، یکی از انواع پلاستر یعنی پلاستر گچی وال مش و پلاستر سیمانی وال مش مورد استفاده قرار می‌گیرند. با توجه به اینکه سیمان از مصالح مستحکم و قابل اطمینان به شمار آمده و عملکرد بهتری را در مقایسه با گچ دارد؛ لذا می‌توان گفت پلاستر سیمانی، گزینه مناسب‌تری برای انتخاب خواهد بود. البته منکر مزایای پلاستر گچی نیستیم. پلاستر سیمانی در برابر رطوبت، واکنش بهتری نشان داده و مقاوم‌تر است؛ اما مسئله اینجاست که دوره پخت، عمل آوری و سخت شدن آن، طولانی است. در نتیجه تولید این مصالح، بیشتر زمان می‌برد. تقریبا 3 هفته زمان نیاز است تا این محصول به مرحله تولید نهایی برسد.

این در حالی است که پلاستر گچی در دوره کوتاه‌تری به عمل آمده و پروسه تنظیم و سخت شدن آن طول نمی‌کشد. فقط 3 روز زمان نیاز است تا این پلاستر خشک شده و آماده بهره برداری گردد. علاوه بر این، پلاستر گچی نسبت به ترک خوردگی مقاوم بوده و با محیط زیست نیز سازگاری دارد. همچنین، این محصول جهت عمل آوری، آب کمی مصرف می‌کند. همه این دلایل باعث شده تا قیمت پلاستر سیمانی و گچی، متفاوت باشد و عده‌ای پلاستر گچی را به سیمانی ترجیح دهند. اما باید بدانید که پلاستر سیمانی، به مراتب عملکرد بالاتر و دوام بهتری را در برابر شرایط محیطی مختلف از خود نشان می‌دهند. آنها بر خلاف پلاسترهای گچی، در برابر آب و رطوبت، مقاومند. استفاده از پلاستر سیمانی در سیستم وال مش، گزینه ایده آل است.

سطح کیفیت پلاستر ویژه وال مش

پلاستر مبتنی بر کیفیت بالا، عملکرد بهتری را از خود نشان داده و در نتیجه، نقش موثرتری را در تقویت دیوار، ایفا خواهد کرد. در مقابل، پلاستر حاوی کیفیت کم، عملکرد چندان مطلوبی نداشته و ممکن است تبعات منفی به دنبال داشته باشد. بنابراین بهترین انتخاب، پلاستر باکیفیت است. پس پلاستر وال مش را با هزینه مناسب و کیفیتی بالا، از مراکز معتبر همچون شرکت مقاوم‌سازی تکنوپل، خریداری نمایید.

شرکت یا برند تولید کننده

برخی از برندها با توجه به شهرت و اعتبار خود، محصولاتشان را با قیمت بیشتر به بازار عرضه می‌کنند. شاید به این دلیل که آنها به کیفیت محصولاتشان اطمینان داشته و متریال مرغو‌ب‌تری را برای تولید آنها بکار می‌گیرند. اعتبار یک برند و کیفیت محصولات آن، نقش مهمی را در قیمت خرید پلاستر وال مش بازی می‌کند. لذا بسته به اینکه پلاستر وال مش از چه برند یا شرکتی باشد، قیمت آن متفاوت خواهد بود.

ایرانی یا خارجی بودن محصول

پلاسترهای تولید شده در داخل کشور در مقایسه با محصولات خارجی، قیمت ارزان‌تری دارند. این بدان معنا نیست که کیفیت پایین باعث ظهور این قیمت شده، بلکه حذف شدن برخی از عوامل همچون هزینه گمرک، این اتفاق را رقم زده است. همانطور که می‌دانید محصولات خارجی برای ورود به بازار ایران، نیازمند عبور از گمرک بوده و در این حالت به آنها هزینه گمرک تعلق می‌گیرد. این هزینه، خود به خود باعث افزایش قیمت پلاستر خارجی خواهد شد. بنابراین، بهترین حالت برای خرید مقرون به صرفه پلاستر گچی یا سیمانی وال مش، تهیه نمودن آن از مجموعه‌هایی است که بدون واسطه آن را مستقیما عرضه و می‌فروشند. شرکت مقاوم‌سازی تکنوپل، پلاستر وال مش و دیگر انواع مصالح وال مش را در بالاترین حد کیفیت و با مناسب‌ترین قیمت و بدون واسطه، عرضه و می‌فروشد.

رابطه بین قیمت فروش نبشی و قیمت اجرا وال مش

قیمت نبشی با قیمت وال مش، ارتباط تنگاتنگی دارد. نبشی‌هایی که در اجرای وال مش مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای وزن و ابغاد متعددی هستند که باید متناسب با نیاز پروژه و شرایط موجود، طراحی شوند. بر همین اساس، گروهی از این ابزار در دسته نبشی‌های سبک وزن و گروهی دیگر در دسته نبشی سنگین وزن قرار می‌گیرند. نبشی‌ یا ناودانی‌های وال مش، از جنس فولاد گالوانیزه شده هستند. مسلما آنهایی که وزن بیشتری دارند، قیمت بالاتری را شامل می‎گردند. همچنین دسته بندی دیگری از این ابزار وجود دارد؛ مانند نبشی بال مساوی و نبشی بال نامساوی که آنها نیز قیمت وال مش را تغییر می‌دهند. به طور کلی، ناودانی یا نبشی‌ها، لبه‌های آزاد در بالا و پایین دیوارهای غیر سازه‌ای را در برابر حرکت به سمت خارج از صفحه، مهار می‌کنند. از آنجایی که در سیستم وال مش، نبشی یا ناودانی‌های کنترل کننده حرکت خارج از صفحه دیوار، عمدتا منقطع هستند، بنابراین، قیمت و هزینه اجرای وال مش را چندان افزایش نمی‌دهند. در هر حال، قیمت اجرای وال‌مش نسبت به هزینه اجرا وال پست سنتی که از مقدار زیادی فولاد تشکیل می‌شود، ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.

رابطه بین چسب اپوکسی و قیمت وال مش

در اجرای وال مش و به منظور انجام اتصالات جدایی ناپذیر، از اقلام مختلف بهره می گیرند. یکی از این اقلام که قیمت وال مش یا هزینه آن را تحت تاثیر قرار داده، چسب اپوکسی است. نتایج نشان می‌دهد چسب اپوکسی در مقایسه با سایر اتصالات، عملکردی عالی‌تر با اجرای آسان‌تر و مقرون به صرفه تر را ارائه می‌کند. در نتیجه با استفاده از آن، می‌توان از هزینه‌هایی اجرایی نوین وال پست مش، کاست. لازم به ذکر است، چسب اپوکسی در مدل‌ها و برندهای متنوع به بازار عرضه گشته که این آیتم‌ها در قیمت چسب و در نهایت بر روی قیمت وال مش، تاثیر خواهند نهاد. چسب اپوکسی مخصوص وال مش را از مقاوم سازی تکنوپل خرید کنید. آنها، با انعطاف پذیری در بسته بندی‌ها، امکان خرید در حجم کم را نیز برای شما فراهم نموده‌اند. در اجرای وال مش، شما به حجم زیاد از چسب اپوکسی، نیاز نخواهید داشت.

پیشنهاد برای مطالعه

نمای اتیکس چیست ؟ ‎| تفاوت آن با وال مش را باید بدانید!

نکاتی که باید هنگام خرید وال مش مورد توجه قرار دهید !!

مناسب بودن قیمت وال مش، سبب افزایش تقاضا برای این محصول و در نتیجه تولید گسترده آن شده است. با تمام این تفاسیر، نیاز است پیش از خرید وال مش، نکاتی را مد نظر قرار دهید. نکاتی که به کسب نتایج بهتر منتهی می‌گردند، عبارتند از:

  • انواع مش مورد نیاز برای اجرای این سیستم دارای وزن و گرماژهای مختلفی‌اند. لذا باید محصولی که متناسب با نیازتان است را انتخاب کنید.
  • پیش از خرید محصولات و یا مصالح وال مش، می‌بایست نوع تقویت دیوار با وال مش (سرتاسری یا نواری) مطابق با طراحی وال مش، مشخص گردد. بهره‌مندی از راهنمایی مشاورین در این باره، کمک زیادی خواهد کرد.
  • با توجه به تنوع توری و شبکه الیاف وال مش (اعم از توری E-GLASS و مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا و مش فیبر کربن)، محصولی را انتخاب کنید که با هدفتان همخوانی دارد.
  • با توجه به ابعاد مختلف مش فایبرگلاس (ابعاد 2*2، 3*3 و 10*10 میلیمتر) ابتدا ارزیابی های لازم را انجام داده و سپس محصول مورد نظر را برگزینید. توجه داشتبه باشید که مطابق با آیین نامه، تنها مجاز به استفاده از شبکه‌های الیاف با چشمه حداقل 5*5 و حداکثر 10*10 میلی‌متر هستید.

قیمت خرید وال مش و دستمزد اجرای آن در تکنوپل

شرکت مقاوم سازی تکنوپل، به عنوان یکی از مجموعه‌های معتبر و با تجربه در سطح کشور، همواره در حوزه ارائه راهکارهای نوین مقاوم‌سازی انواع اجزای سازه‌ای و اجزای غیرسازه‌ای، پیشرو است. یکی از خدمات ما در مجموعه تکنوپل، ارائه خدمات طراحی، تامین مصالح و اجرای سیستم وال مش جهت مهار دیوارهای غیرسازه‌ای ساختمان به روش نوین است. تکنوپل، تمامی متریال مقاوم‌سازی اعم از مصالح تشکیل دهنده سیستم وال مش مثل مش فایبرگلاس یا مش فیبر کربن، پلاستر سیمانی یا گچی، ناودانی یا نبشی گالوانیزه منقطع، یونولیت و پشم سنگ، چسب اپوکسی و… را از برترین برندهای موجود تهیه و آن‌ها را بی واسطه و با نازل‌ترین قیمت با بالاترین حد کیفی ممکن، به فروش می‌رساند. سابقه درخشان تکنوپل، تضمین کننده خدمات این مجموعه است. اگر میخواید قیمت فروش وال مش و هزینه‌ها یا دستمزد طراحی و اجرای والمش را بدانید، پیشنهاد می‌کنیم تا از طریق پل‌های ارتباطی ما در وب سایت رسمی تکنوپل، با کارشناسان فروش و مشاوران ما، ارتباط بگیرید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

سئوالات متداول

هزینه وال مش، تحت تاثیر مساحت پروژه، قیمت متریال وال مش، هزینه‌ دستمزد مجریان و هزینه‌های حمل‌ونقل، متغییر ‏است. اما پررنگ‌ترین عامل تعیین کننده قیمت اجرا وال مش، همان قیمت فروش اجزای تشکیل دهنده وال مش است. ‏چرا که قیمت خرید مصالح والمش، تحت تاثیرکیفیت، برند تولید کننده، جنس، مواد اولیه، ویژگی‌ها، مشخصات مکانیکی ‏و...، در سطح بازار تعیین می‌شود. نوسانات بازار مصالح ساختمانی نیز، بر تعیین هزینه وال مش بی‌تأثیر نیست. به علاوه، ‏شرایط و موقعیت دیوارها و سطح دسترسی به آنها، به طور غیر مستقیم، می‌تواند دستمزد نیروهای کار را افزایش دهد. در ‏هر حال، اجرای سیستم والمش با گران‌ترین متریال، نسبت به دیگر روش‌های مهار لرزه‌ای اجزای غیر سازه‌ای، ارزان‌تر ‏خواهد بود.‏

بله، هزینه مهار دیوارهای غیر سازه‌ای با وال مش نسبت به وال پست‌های سنتی، حداقل 25 درصد، به صرفه‌تر خواهد بود. ‏با مقایسه‌‌ای ساده بین قیمت و حجم مصالح تشکیل دهنده وال مش و مصالح والپست‌های فلزی، به راحتی می‌توان درک ‏نمود که قیمت فولاد و حجم استفاده از آن در وال پست‌های سنتی نسبت به قیمت مش فایبرگلاس و حجم استفاده از آن ‏در سیستم وال مش، بسیار بالاتر است. علاوه بر این، بدیهی است که دستمزد نیروهای کار برای اجرای پیچیده وال پست ‏فلزی نسبت به اجرای ساده وال مش، بالاتر است. با این تفاسیر، می‌توان گقت که قیمت اجرا وال مش، تنها 25 الی 60 ‏درصد قیمت اجرا وال پست سنتی است.‏

واحد تعیین قیمت اجرای وال مش، متر مربع است. این واحد از جمع قیمت یک متر مربع توری یا مش فایبرگلاس یا فیبر ‏کربن، یک متر مربع پلاستر سیمانی یا گچی، قیمت نبشی یا ناودانی‌های استفاده شده در یک متر مربع دیوار و دستمزد ‏کارگران برای اجرای یک متر مربع وال مش، تعیین می‌شود. متاسفانه، نوسانات بازار، امکان ارائه یک قیمت واحد و ثابت ‏برای اجرای وال مش و یا دیگر روش‌های ساخت و ساز را نمی‌دهد. بدین منظور، ما به شمایی که به دنبال اطلاع از قیمت ‏هر متر مربع وال مش هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا از کارشناسان فروش ما در تکنوپل، قیمت روز و دقیق اجرای وال مش ‏را استعلام بگیرید.‏

صد البته، شبکه الیاف وال مش، می‌تواند از نوع مش فایبرگلاس نوع معمولی (‏E-Glass‏)، مش فایبرگلاس مقاوم به قلیا ‏‏(‏AR-Glass‏) و یا مش فیبر کربن، باشد. به ترتیب، می‌توان آنها را در دسته ارزان‌ترین و گران‌ترین شبکه‌های الیاف رایج در ‏سیستم وال مش، طبقه بندی نمود. علاوه بر نوع توری‌ وال‌مش، بدیهی است که کیفیت ساخت و برند سازنده نیز در ‏افزایش قیمت شبکه الیاف وال‌ مش، اثر گزار است. از این رو، می‌توان بیان کرد که نوع و کیفیت مش فایبرگلاس یا مش ‏فیبرکربن، به عنوان جزء اصلی تشکیل دهنده وال مش، بر قیمت و یا هزینه‌های اجرای وال مش، مستقیما تاثیر دارد.‏

مهار دیوارهای غیرسازه‌ای ساختمان با سیستم نوین وال پست مش، در برابر نیروهای جانبی نظیر زلزله، نسبت به دیگر ‏روش‌های سنتی (والپست‌های فلزی)، هم سریعتر، هم ساده‌تر و هم بدون نیاز به نیروی کار یا مجری ماهر و ابزار پیچیده، ‏انجام می‌‎شود. از این رو، هزینه نصب والمش بسیار مقرون به صرفه است. هزینه نصب وال‌مش شامل مواردی چون دستمزد ‏کارگران، هزینه ابزار کار (ماله، کاتر، همزن، سطل و...)، هزینه انبار و نگهداری و هزینه حمل و نقل، می‌شود.‏

مسلما بله، با توجه به اینکه برخی از مناطق کشور، از عرضه کنندگان یا فروشندگان مصالح ساختمانی دور هستند، بدیهی ‏است که علاوه بر پرداخت هزینه برای خرید متریال وال مش یا وال پست‌های سنتی، باید هزینه حمل و نقل آن تا مقصد را ‏نیز بپردازند. اما جالب است بدانید، سهولت در اجرای وال مش نسبت به وال پست‌های سنتی، نیاز به نیروی کار متخصص ‏را نیز رفع نموده است. بنابراین، شما با انتخاب وال مش به عنوان یک راهکار نوین برای مهار لرزه‌ای دیوارهای ساختمانتان، ‏در هر منطقه‌ای از کشور، می‌توانید با دریافت مشاوره و راهنمایی جهت اجرا از کارشناسان تکنوپل، وال مش را با نیروها و ‏کارگرانی مبتدی و ساکن در مناطق خودتان، به بهترین نحو ممکن اجرا نمایید. تنها کافیست تا طبق آموزش‌‌های تکنوپل، ‏گام‌های اجرای والمش را طی کنید. ‏

هزینه اجرای وال مش در یک پروژه با مقیاس کوچک مثل یک ساختمان مسکونی با یک پروژه با مقیاس بزرگ مثل یک ‏بیمارستان، با یکدیگر قابل مقایسه نخواهند بود. بدیهی است که متراژ یا مساحت کار زیادتر، هزینه بالاتری را نیز به خود ‏اختصاص می‌دهد. مقایسه آنجایی معنا پیدا می‌کند که هزینه مهار دیوارهای غیرسازه‌ای پروژه بزرگ با وال مش را با هزینه ‏مهار آن به روش‌های سنتی (وال پست‌های فلزی)، مقایسه کنیم. پس در جواب این سوال، باید گفت قطعا بله. با وال مش، ‏در کنار عملکرد برتر، هزینه‌هایُ مهار دیوارهای غیرسازه‌ای پروژه‌های وسیع ،به مراتب مقرون به صرفه‌تر خواهد بود.‏

همانطور که می‌دانید، نوین والپست مش‌ها از توری یا شبکه‌های الیافی، پلاسترها، اسپایک وال پست مش‌ها و نبشی یا ‏ناودانی‎های گالوانیزه، ساخته می‌شوند. عمدتا، اکثر مجموعه‌ها یا مراکز فروش محصولات یا مصالح ساختمانی، امتیازی برای ‏مشتریانی که به صورت عمده یا بهتر است بگوییم مشتریانی که خرید خود را در حجم بالا فاکتور می‌کنند، در نظر ‏می‌گیرند. این امتیاز، می‌تواند تخفیف بر روی قیمت فروش مصالح وال مش باشید و یا می‌تواند هزینه حمل و نقل یا ارسال ‏رایگان آن، در نظر گرفته شود. شرکت تکنوپل نیز، امتیازاتی را برای مشتریان خود ارائه می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم تا با ‏کارشناسان فروش ما، از طریق پل‌های ارتباطی مندرج در سایت تکنوپل، مذاکره نمایید. ‏

وال مش، از متریالی بادوام و با عمر مفیدی بالاتر از فولاد، تشکیل می‌شود. از این رو، در طی بهره‌برداری، آسیب نمی‌بینند. ‏پس مسلما، نیازی به تعمیر و بازسازی نیز، نخواهند داشت. از این جهت، می‌توان تقریبا هزینه تعمیر و نگهداری از سیستم ‏وال مش را صفر برآورد نمود.‏

برای برآورد هزینه و قیمت وال مش، تنها کافیست تا اطلاعات پروژه خود را به مراکز معتبری نظیر شرکت مقاوم سازی ‏تکنوپل، ارائه دهید. آنها، والمش را با توجه به نیازهای پروژه شما و بر اساس داده‌های محیطی و سازه‌ای، طراحی می‌کنند. ‏سپس، آن را متره و برآورد و قیمت فروش مصالح وال‌مش و هزینه‌های اجرای آن را در قالب فاکتور، به شما ارائه می‌کنند. ‏شرکت مقاوم‌سازی تکنوپل، پروسه طراحی تا اجرای وال‎مش در پروژه شما را، تنها در مدت زمانی کوتاه، انجام می‌دهد. ‏

مقالات مرتبط

پرسش و پاسخ

8 نظر

  1. سلام
    هزینه وال مش برای یک ساختمان فولادی 7طبقه با سقف عرشه واقع در اصفهان به زیر بنای 500 متر چقدر تمام می شود؟

    1. سلام
      برای اعلام قیمت وال مش نیاز به نقشه های معماری و سازه داریم. پیشنهاد می کنیم برای راهنمایی بیشتر با کارشناسان شرکت تکنوپل و با شماره 86046232-021 تماس بگیرید.

  2. سلام وقت بخیر
    دستمزد اجرای وال مش در اصفهان برای 300 متر طول دیوار می فرمایید.

    1. سلام مهندس میری عزیز، مساحت دیوارهای غیرسازه‌ای داخلی و پیرامونی ساختمان شما، موقعیت آن، طول دیوارها و…، تنها بخشی از داده‌های مورد نیاز برای تعیین قیمت وال مش در پروژه شما هستند. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با کارشناسان ما در تکنوپل ارتباط بگیرید و داده‌های لازم را به آنها ارائه دهید. کارشناسان تکنوپل، در کمترین زمان ممکن، پاسخ استعلام قیمت وال مش را برای شما ارسال خواهند کرد.

  3. سلام و عرض خسته نباشید، وال مش برای همه نوع دیوار مناسب هست؟

    1. سلام مهندس جان، بله، سیستم وال مش رو می‌تونید روی هر نوع دیوار با هر نوع مصالح اعم از آجر، بلوک سیمانی، بلوک سفالی، بلوک هبلکس، بلوک aac و…، اجرا کنید. وال مش بسیار تطیق پذیر است.

  4. ممنون بابت محتوا خوبتون، توی مقاله اشاره کردین که وال مش 40 الی 60 درصد ارزان‌ تر از وال پست فلزی هست. خواستم بدونم اگر از مش فیبر کربن استفاده بشه، باز هم قیمت والمش کمتر از وال پست است؟

    1. سلام جناب خیری عزیز، همانطور که میدانید، شبکه الیاف مورد استفاده در سیستم وال مش، میتونه از جنس مش فایبرگلاس و یا مش فیبر کربن باشه. مش فیبر کربن نسبت به توری فایبرگلاس، از همه نظر برتر است. از این رو، قیمت مش فیبر کربن نیز نسبت به شبکه‌های الیاف شیشه، گران‌تر است. استفاده از مش فیبر کربن به عنوان شبکه الیاف وال مش، تنها در موارد حساس مثل ساختمان‌ بیمارستان‌ها و…، پیشنهاد می‌شود. در هر حال، سیستم وال مش از والپست‌های سنتی ارزان‌تر است. اما با انتخاب درست متریال و تطبیق آن با شرایط و داده‌های پروژه، می‌توانید حتی هزینه و قیمت وال مش را بهینه‌تر کنید. برای کسب مشاوره بیشتر، با کارشناسان و مشاوران ما در تکنوپل ارتباط بگیرید.

نظر خود را درج کنید..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *